Ir lietas, kuras mainās, ir lietas, kuras ne. Un ir arī tādas, kuras, lai arī šķietami mainās, savā būtībā paliek tādas pašas. Piemēram, televizors – lai arī pēdējā desmitgadē televizoru norietu prognozējuši jo daudzi, paredzot, ka to nomainīs dators, klēpjdators, planšete un viedtelefons, tas savas pozīcijas pārliecinoši saglabā – jā, arī mūsdienu mājokļa, kā smejies, ģimenes pavards, joprojām ir lielais ekrāns.

Stabili, bet – jaunāko

Kad ir runa par mājokli, mums patīk stabilitāte. Un, lai arī varētu šķist, ka televizoru jaunie modeļi ir lieka greznība, statistika ir nepielūdzama – kā nupat IFA preses konferencē Romā stāstīja Hanss Joahims Kamps (gfu plašpatēriņa un mājas elektronikas padomes priekšsēdētājs) , aizvadītajā gadā divas trešdaļas (66%) televizoru tirgu aizņēmuši tieši ražotāju jaunākie modeļi. Jā, taisnība – televizoru mēs nemainām tik bieži, kā mobilo tālruni, bet, ja paskatāmies no otras puses – varbūt, tieši tas ir labs iemesls iegādāties labāko un jaunāko, kas tirgū ir?

No mārketinga neīstā zeltījuma līdz flagmanim par saprātīgu cenu

Protams, ne katrs ir ar mieru (un spēj) šķirties no vienpadsmit tūkstošiem par, teiksim, Sharp LV-70X500E nule logu uz Eiropu izcirtušo 8K izšķirtspējas milzi, bet, būsim atklāti – šādi modeļi vairāk ir ražotāja tehnoloģiju muskuļu atrādīšana, nekā plašam patēriņam paredzēta prece. Un, tomēr – tas, kas šobrīd ir tik retajam īstenojama tehnoloģiju pasaka, pēc nebūt ne tik ilga laika nonāk pa tvērienam arī tiem, kas savu rītu nesāk ar Moët & Chandon – vēl nieka duci gadu nesenā pagātnē par plakano televizoru ar 720p izšķirtspēju vai, ja restaurējam tālaika mārketinga neīsto zeltījumu – HD Ready, nācās šķirties no vairāku mēnešu, nebūt ne minimālās, algas.

Ejam un uzmetam aci virtuālo un taustāmo veikalu plauktiem šodien, un redzam, ka ikkatrs no lielajiem ražotājiem ar četrkāršu Full HD apveltītos UHD televizorus piedāvā par cenu, kura vairāk līdzinās minimālajai algai. Jā, protams, ražotāju jaunie 55”+ ekrāna izmēra flagmaņi, tādi, kā Samsung QLED un LG vai Sony OLED, joprojām ir augstā cenā, bet – tāpēc jau tie ir flagmaņi, un tāpēc pastāv iespēja iegādāties preces dalītā maksājumā, vai ne?

UHD vai ne UHD – tāds ir jautājums

Skeptiķi rūks, ka nav jau jēgas iegādāties UHD izšķirtspējas ierīci, ja reiz satura piedāvātāji netiek līdzi, un, atzīsim – nebūt ne tik senās 3D eiforijas laikā tika sasolīts jo daudz, bet izpildīts – vēl mazāk, kā starpvēlēšanu posmā vērojams.
Jā, tiesa, bet laiki ir mainījušies – mūsdienās televizors vienlaikus ir arī dators, un, ja iemīļoto seriālu 4K izšķirtspējā sagaidīsim precīzi trīs dienas pirms pūces astes ziedēšanas, tad sazināties, spēlēt spēles, vērties interneta plašumos un rādīt ciemiņiem paša uzņemtos foto izšķirtspējā, kuru ik dienas skatām telefona 5” ekrānā, tikai simtkārt izstieptus, ticiet, būs priecīgs tik retais.

Es esmu ne tikai televizors – tāda ir atbilde

Starp citu, ekrāna izšķirtspēja ir tikai daļa no guvuma – ražotāji sīvā konkurences cīniņā ir tā aizrāvušies, ka iestrādā televizoros arvien izsmalcinātākus attēla apstrādes algoritmus, protams, parūpējoties arī par pietiekamu procesora veiktspēju. Rezultātā, tiek jūtami uzlabota parastā Full HD satura atveide, bet paša uzņemtie foto, pateicoties augstajai izšķirtspējai un izmantotajai HDR tehnoloģijai, izskatās lieliski, bet ar dronu safilmētais 4K video liek ciemos atbraukušajai tantei no Bauskas gausties par kopš bērnības piemītošajām bailēm no augstuma, tai pašā laikā bikli palūdzot, vai nevarētu noskatīties to videosmukumu vēlreiz.

Un arī tad, ja nav noskaņojuma neko skatīties – attaisnojums “neko nerāda, kopš interneta ienākšanas, televizors sevi ir izsmēlis un kļuvis mazasinīgs” – var taču nevis skatīties, bet klausīties, palaižot televizorā kādu no populārajām mūzikas straumēšanas aplikācijām.

Jā – ej, kur iedams, bet vienmēr, kad būsi atgriezies, televizors būs priekšā. Labi.

Šobrīd nav komentāru

E-pasts netiks publicēts